Vikipedya:Objektivos

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Egzisten tres karakteristikas esensiales del proyekto Wikipedia, ke unidas, definen su lugar en la World Wide Web, y ke son las siguientes:

  1. Vikipedya es (o trata de yegar a ser) una ansiklopedia; y no un diksionario, foro de diskusion, portal web, etc. Por favor, respekta este hecho. Para mas informasion, puedes leer ansiklopedia, asi komo Vikipedya:lo ke Vikipedya no es.
  2. Vikipedya es tamvien esensialmente un wiki, una web ke permite la autoria puvlika jeneral y la edision de kualkier pájina. Wikipedia es la primera ansiklopedia jeneral en ser desarroyada usando este metodo. Aunke en Wikipedia, kon el proposito de krear una ansiklopedia, ha sido alterada mucha de la kultura orijinal ke rodea las WikiWikiWebs, se mantiene el aspekto de administrasion y kreasion en komunidad ke es komun a kasi todas eyas.
  3. Finalmente, Wikipedia es de kontenido avierto; esto es esensial para el proyekto, y en eyo esta su eksito. El teksto y material de kontenido avierto se enkuentran lisensiados por el duenyo de los derechos de autor, la Fundasion Wikimedia (Wikimedia Foundation, Inc.), para el publiko jeneral, permitiendo a todos la redistrivusion y alterasion del teksto sin ningun kargo, y garantizando ke nadie pueda restrinjir el akseso a versiones modifikadas del kontenido. (Vease lisensia de dokumentasion livre GNU.) Ke los partisipantes entiendan ke el reparto livre de sus esfuerzos para el venefisio de la komunidad es uno de los prinsipales insentivos ke tienen para partisipar.

En una ansiklopedia kreada por la komunidad, podria pareser un poko ekstranyo desir ke egziste un ovjektivo, pero siertamente parese haver una meta ke, la mayoria de nosotros, kompartimos por el proyekto:

Nuestro ovjektivo kon Wikipedia es krear una ansiklopedia livre —de hecho, la ansiklopedia mas grande de la istoria, tanto en terminos de kantidad como de kalidad—. Tamvien keremos ke Wikipedia se konvierta en un rekurso fidedigno (provavlemente, aprovada mediante la revision por pares).