Yekke

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Yekke (en alman:Jecke ) es el termo uzado jeneralmente para referirse a los djudios de Almania ke sigin el minhag de Evropa Oskidentala. Es alkunas vezes uzado de forma lijeramente ofensiva.

Oy endia, no ay munchos Yekkes biviendo en Almania, má ainda egzisten komunitas chikas en Suisa, Fransia Oryentala (Alsasia i Lorena) i en Luksemburgo. Una parte de la komunita de Frankfurt eskapó de la sivdad dempues de la Kristallnacht i se mudó a la máale de Washington Heights de la sivdad de Mueva York, ainde ainda egziste una komunita, K'hal Adass Jeshurun, la kuala sige estriktamente el minhag Yekke, kon todas las sus kansiones, rituales i manera de meldar. [1]

Endemas, un grupo establesió el Kibbutz Chofetz Chaim en Gedarim, Israel, al sud de Tel Aviv. Resyentemente, se aperturaron muevas komunitas Yekkes en Yisrael por el "Machon Moreshes Ashkenaz", i una de las komunitas má emportantes es K'hal Adas Yeshurun de Yerushalayim, la kuala esta aziendo un proyekto yamado "Nusach Project", para preservar las melodiyas i kantikas Yekkes.

Egzisten alkunas teoriyas en kuanto al orijin de la palavra. La má konosida es la kuala asigun la palavra se orijina en las diferensias kulturalas en los vistidos uzados por los má oksidentalisados djudios de la Evropa Oksidentala, los kualos trokaron los abrigos lungos por las djaketas, má kurtas ("yekke"), mientras ke los ashkenazim de Evropa Oryental uzaban má lungas, komo las bekishes. Otra teoriya es ke la palavra se deriva de "Yekkef", la kuala es la pronunsiasiyon del nombre "Jakob" o "Jack", la kuala es distinta a la pronunsiasiyon oryentala, la kuala es 'Yankef" or "Yankev".

El termo es endemas uzado de manera un poko ofensiva alkunas vezes, anke endemas kon muncho onor i orgolyo. Esta muy relasionado kon la atensiyon ledjendaria de los djudios almanes al detalyo i la ponktoalitá. Este sentido para el detalyo se ekstiende asya los minhagim. Los Oberlanderim—Djudios de partes de Ostria, la Repuvlika Cheka i Eslovakia—son a vezes konfondidos kon Yekkes déke tienen un minhag paresido.

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Frankfurt on the Hudson: The German Jewish Community of Washington Heights, 1933-82, Its Structure and Culture, by Stephen M. Lowenstein. Wayne State University Press. 1989.