Repuvlika de Kina

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
中華民國

Repuvlika de Kina

רפובליקא די קינא
Flag of the Republic of China.svg Republic of China National Emblem.svg
Bandeira Eskudo

Situasión de Taiwan

Kapitala: Taipei
·Povlasion: 2.622.933
Mayor sivdad: Taipei
Linguas ofisialas: Kinezo Mandarin
Forma de governo: Repuvlika Parlamentaria
Moneda:
Shefe de estado: Ma Ying-jeou
Shefe de governo: Jiang Yi-huah, Kuomintang
Ekstension: Lugar 136en
·Total: 36.188 km2
·% agua: 2.8%
·Frontieras: 2.508 km
·Kostas: 225 km
Povlasion: Lugar 47en
·Total: 22.911.292
·Densidad: 636 ab/km2
Dominasion de internet: .tw


Taiwan o la Repuvlika de Kina (en kinezo mandarin 中華民國) es un paez de Asia Oryentala konformado por varias isolas no sólu la isola de Taiwan, sino endemas las isolas de Kinmen (Kemoy) i Matsu, las Islas Pishkadores i otras isolas menores.

Istorya[trocar | editar código]

Desde la su proklamasyon komo provensiya Kineza enel anyo 1887, los sistemas administrativos an estado ligados a este paez Asiatiko. Dempues se ser kolonia Japoneza,la sosyetá iva sigir basho el governo del Partito kinezo Kuomintang. Enel anyo 1947, la rebeliyon en kontro del KMT iva ser reprimida i dos anyos dempues el partito iva estableserse de manera definitva en la adá. Desde ayí, el partito deklaró el território komo baza provisional de la Repuvlika de Kina. Dempues de este momento, la adá se iva trokar a ser un punto estratejiko para los intereses de Estatos Unitos, paez ke le iva dar el su respaldo ekonomiko i militar durante la Gerra Friya. El KMT iva instalar un governo ke pretendiya representar a todas las provensiyas khinesas, anke kon pokos diritos umanos. Entre los anyos 1953 i 1985, Taiwan iva eksperimentar un dezvelopamiento endustrial notable shukur a la intervensiyon de teknokratas de la Banka Mondiala i de Estatos Unitos. Este dezvelopamyénto ekonomiko iva konvertir a la isola en el sigundo paez eksportador de plastikos, kímikos, tekstiles i elektronikos de konsumo, afilu kon kondisiones de lavoro no muy buenas para los empiegados de las fabrikas. Este iva influir en el surjimiento de movimentos sosyales ke kuestionavan la politika komun a Taipei i Peking para integrar Una sóla Kina. Enel anyo 1979,l los Estatos Unitos ivan akabar relasiones diplomatikas kon Taiwan dempues de ke la Repuvlika Popular de Kina entrasse en las Nasiones Unitas i Taiwan empesara a perder rekonosimiento mundial, huersada a sigir partisipando en kompensensias esportivas internasionalas basho el nombre Taipei Kineza i sin poder usar la su bandeira, ya ke de akódro kon la politika de Peking, sólu egziste una sola Kina. Enel anyo 1986, se iva fondar el Partito Demokratiko Progresista, primér partito de oposisyon al governo del Kuomintang i desde el anyo 1994, a kresido munsho la luta por la independensia del payis como Repúvlika de Taiwan. Sin embargo, el paez a sabido sigir kresiendo ekonomika i teknolojikamente a pesar de las sus gerras politikas internas i el debate entre el Status Quo, propuesto por el Kuomintang la independensia komo Repuvlika de Taiwan, propuesta por el PDP o la integrasion kon la Repuvlika Popular de Kina, ke propone el governo de Peking kon un sistema paresido al Un paez, dos sistemas aplikado para Hong Kong i Makao.

Dezvelopamiento endustrial i teknolojiko de Taiwan[trocar | editar código]

Taiwan fue el primér paez yamado Tigre Asiatiko déke el su dezvelopamiento industrial a sido pishín i sin parada desde los anyos 60 i 70, sigindo el eksemplo de Japon. Dempues de empiesar produsiendo produktos baratos, oy endia egzisten munshas markas konosidas taiwanezas de alta teknolojiya komo Acer, AOpen, Asus, BenQ, D-Link, Genius, HTC, Realtek i VIA Technologies, las kualas dezvelopan konosimiento kon sólu teknikos taiwanezos. El payis kiró el primér parko teknolojiko, un area destinada espesialmente al dezvelopamiento i la investigasyon, en Hsinchu, enel anyo 1980 i ke oy endiya tiene 380 entreprisas de alta teknolojiya. Endemas, una de las kompanyias má grandes de naves de karga del mundo, Evergreen es taiwaneza, la kuala a su vez konforma parte del mismo grupo ke la aerolinea EVA Air.



Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, solo un esbozo. Ampliandolo ayudaras a amijorar Wikipedia.
Puedes ayudarte kon las wikipedias en otras linguas.