X2000

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Un X2000 de SJ AB

X2000 es el servisio de trénos abokavles de alto prestor de Suesia ke prestan servisio a un prestor de 200 km/o, operados por la entreprisa de trénos sueka SJ AB. El servisio empeso a ser prestado enel anyo 1990 komo un tréno de sólu priméra klase.

El prestor maksimo designado del tréno es 210 km/o (afilú en probas enel anyo 1993 yego a un prestor de 276 km/o), maz el mayor prestor permitido kon trafiko de pasenjeros es de 200 km/o por motivos de seguransa, ya ke los trénos X 2000 komparten la linea kon trénos normales i munshas de las lineas ivan ser konstruidas en el syéklo XIX. Antonses el prestor no es muy impresionante en komparasiyon kon otros trénos de alto prestor komo AVE, TGV, ICE o Shinkansen, ma el X2000 achika el tiempo de viáje en un 25% en komparasiyon kon los trénos regulares, lo ke lo ase ke pueda kompetir kon aerolineas en algunas rutas, endemas ke no presisa fraguamiento de lineas muevas, lo ke ase los kostos menores.

En los anyos 2000 a 2004, syete ténos ivan ser operados por la entreprisa Linx en las lineas Oslo-Gotemburgo-Malmoe-Kopenhage i Oslo-Estokolmo. Linx iva ser una joint venture entre SJ i la kompanyia nasional de trénos de Noruega NSB. Enel anyo 2004, SJ desidyo mover los trénos par dar amijor servisio a otras sivdades en Suesia, endemas ke las aerolineas de basho koste ivan tener mayor demanda ke los trénos de Linx. Andjak, el tréno a abediguado a ke SJ sea una entreprisa rentable.

Un X2000 en Kopenhage

Rutas del X2000[trocar | editar código]

La red servida por el X2000 esta sentrada en Estokolmo, kon la eksepsiyon de la ruta Gotemburgo-Malmoe. Las otras sivdades servidas son:

Endemas de la linea Arlanda Express ke une al aeropuerto de Arlanda, en Estokolmo, kon la sivdad

El X2000 en Kina[trocar | editar código]

La Kina merkó una versiyon del tréno X2000 yamado "Xinshisu". El tréno iva prestar servisio entre las sivdades de Guangzhou i Shenzhen, ma endagora esta prestando servisio en la provensiya de Sichuan.

Enlasos eksternos[trocar | editar código]