Atlanta

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Atlanta
Bandyera de Atlanta Escudo de Atlanta
Paiz  Estados Unidos
• Estado Xablón:US-GA
• Kondado Fulton
Pozision 33°45′25″N 84°23′25″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 420,003
5,710,795 mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Atlanta es una sivdad delos Estados Unidos, es la kapitala del estado de Jeorjia. Ay aki una povlasion de 420,003 avitantes en la sivdad, i konta kon una povlasion metropolitana de 5,710,795 de avitantes.

Es una de las sivdades ke man muchiguan, es endemas, una sivdades mas industriozas de los Estados Unidos, munchas kompanyias se afinkaron en la sivdad de Atlanta, komo la Coca Cola Company, una de las grandes industrias de bevidas en el olam ke nasio en esta sivdad.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

El nombre del biervo Atlanta, asegun tiene el su orijin de la palavra Atlantidae o Atlantos, ke aze referensia a la Atlantis o Atlantida.

Istorya[trocar | trocar el manadero]

La sivdad fue fundada en territorio cherokee i creek, asta la deportasion de estos grupos aborijinalos. Atlanta fue dada al estado de Jeorjia por los nativos americanos de la tribu creek en el anyo 1821. Atlanta fue fundada en 1836 i resibio la kategoria de sivdad en 1847.

Durante la Guerra Civil, alkanzó una povlación de 15 000 habitantes y se convirtió en un importante nudo ferroviario. Atlanta era un destacado centro de abastecimiento de las tropas confederadas, por lo que se convirtió en el objetivo de la campaña del general William Tecumseh Sherman desde Chattanooga. Varias grandes batallas tuvieron lugar en sus proximidades, antes de ser tomada el 1 de septiembre de 1864. Entonces, el general confederado John Bell Hood evacuó la ciudad después de cuatro meses de asedio de las tropas federales —acontecimiento histórico que fue inmortalizado en la novela Lo que el viento se llevó (1936)—. El 7 de septiembre de 1864, el alcalde James Calhoun rindió la ciudad a los invasores. El 15 de noviembre, Sherman calcinó casi toda la ciudad antes de marchar hacia el mar.

Atlanta se recuperó rápidamente tras la Guerra Civil y fue eskogida kapital del estado en 1868, decisión que se hizo definitiva tras votación popular en 1877. En 1900 se transformó en la mayor sivdad del estado.

Jeografia[trocar | trocar el manadero]

Asegun la Ofisina del Senso delos Estados Unidos, en la sivdad ay un area de 343 km², de los kualos 341,2 km² es tierra i 1,8 km² son agua. El área total de agua es de 0,51 %. Topada a 320 metros de altura ensima el nivel dela mar i el su ayroporto a 308 metros, Atlanta topa sobre la sima de la serralada sud del rio Chattahoochee.

Ekonomia[trocar | trocar el manadero]

Es una de las sivdades mas agrandadas i puededoras delos Estados Unidos, endemas es una sivdad industriosa, ande se topa la sede dela bevida Coca Cola Company.

Akodros[trocar | trocar el manadero]

La Sivdad de Atlanta es ermanada kon munchas sivdades del mundo:

Referensias[trocar | trocar el manadero]


Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]