Auschwitz

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
A la entrada de Auschwitz I

Oświęcim o Auschwitz (en almán Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau, en polonez Oświęcim-Brzezinka) era un komplekso konformado por varios kampos de konsentrasion, de investigasion medika i de eksterminio de prizioneros konstruyido por la rejima de la Almania Nazi dempués de la invasion de Polonia de 1939, durante la Sigunda Gerra Mondiala.

Ubikado unos 43 km al oeste de Krakovia, era el mas grande sentro de eksterminio nazi, ande se kree ke fueron amortadas entre 1,5 i 2,5 milyones de personas, la gran majoita de eyas djudías, endemás de eslavos, prizioneros de gerra, etc,[1] endemas de medyo milyon por hazinura i ámbre.

A la puerta de entrada a uno de los diversos kampos ke konformavan el komplekso (Auschwitz I) se puede meldar en almán la fraza Arbeit macht frei (el lavoro vos va azer libberos) kon la kuala eran resividos al arivar al kampo por las huérsas de las SS ke kudiavan el komplekso durante su periodo de fonksionamyento, desde la su apertura en Mayo de 1940 asta el 27 de Jenero de 1945, kuando el kampo fue echo libbero por la armada sovyetika.

Basho la direksión jenerala de Heinrich Himmler, el ofisial SS Obersturmbannführer Rudolf Höß era el su direktor asta el enverano de 1943, siendo metidos en su lugar Arthur Liebehenschel i Richard Baer. Höß, el kualo fue aferrado por los Aliados, dio testemunyo en los Djuzgos de Nuremberg antes de ser djuzgado i kondenado a murir pendido en 1947 enfrente del krematorio de Auschwitz I. Liebehenschel fue endemas djuzgado por un tribunal polako i amortado en 1948. Baer konsigio fuyir i bivió kon una alkunya falsa en Amburgo, asta ke fue ankontrado i yevado a prizión; se kotó la vida en la prizión antes del empesijo de su djuzgo en 1963.

Komo es uno de los lugares ke amijor apresenta el Olokósto, o Shoá, enel anyo 1979 fue declarado Patrimonio de la Umanidad por la UNESCO.


Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Auschwitz. L'Enciclopèdia. Barcelona. Grup Enciclopèdia Catalana

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Auschwitz


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.