Esnoga de Coro

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La Esnoga de Coro es una esnoga ubikada en la sivdad de Coro, al nord de Venezuela i serka de la beira de la Mar Karibe i de la isola de Kurasao; es la esnoga más antika de Amerika Latina. La esnoga era orijinalmente una kaza fraguáda enel anyo 1774, la kuala fue merkada el 30 de Djulio de 1847[1]por David Abraham Senior, un merkader sefardi de la adá de Curaçao ke bivía en la sivdad i konformaba parte de la nasiente komunita. Antes de este, la komunita se reunia en la kaza del sinyor David Valensia para meldar. Se dize ke unas 20 personas se ankontraban para shabat i para tefila.

El su ijo Isaac Senior i los su desendientes sigieron biviendo en la kaza i uzando una kamareta de eya komo una sala para meldar, asta la anyada de los 1880. El 6 de Fevrero de 1986, la kasa fue vendida al govierno nasyonal, i el 3 de Ogusto de 1997, el govyerno del estato Falcón apertura la "Kaza de Orasion Ebrea" komo un aporte kulturalo emportante[2] el kualo konforma parte de la erensia sefardi de esta rejion del nord de Venezuela. La esnoga esta ubikada en la kaleja Talavera de la máale antika de la sivdad, i tiene el su patin yeno de arena de los Medanos de Coro, ansina komo la arena de la mar ke tiene la Esnoga de Kurasao, de ande yegó la djente de la komunita.

Oy endia, la esnoga konforma parte del Muzeyo d'Arte Alberto Henríquez, el kualo es parte de la Universita Nasyonala Eksperimentala Francisco de Miranda. Resientemente enel anyo 2009, la Universita kontaktó a la Asosiasiyon Yisraeli de Venezuela kon el buto de konsigir adjuda para la restorasiyon de la esnoga[3].


Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Aizenberg, Isidoro. La Comunidad Judía de Coro: 1824-1900. Sentro de Estudios Sefardis de Caracas, 1995. ISBN 981-6031-08-3
  2. Sala de Oración Hebrea. Coroweb.com
  3. Casa de Oración judía en Coro busca aportes solidarios para su restauración.Nuevo Mundo Israelita

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]