Haifa

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Haifa
חיפה
حيفا

Bandyera de Haifa חיפה حيفا Escudo de Haifa חיפה حيفا
Paiz  Israel
Pozision 32°48'56" N 34°59′21" E
• Altura 15-290 m
• Distansia 151 km a Yerushalayim
Superfisia n/d
Povlasion 267.300 mor. (2010)
• Densidad 4196,23 ab./km²
Jentilisio n/d
Alkalde Einat Kalisch-Rotem (Avoda)
Pajina web http://www.haifa.gov.il


Haifa (en ebreo חיפה, pronunsiado háyfa, en arabo حيفا, pronunsiado hayfá), sivdad enel nord de Israel. La sivdad se topa a la beira de la Mar Mediterraneo oryentala, en la Bahia de Haifa, i se ekstiende por la saya del Monte Karmel. Es la tresera sivdad mas grande de Israel i su prinsipal puerto. El su alkalde es Yona Yahav, del partito Kadima (Adelántre, en ivrit). El nombre de la sivdad sinyifika "plaj ermoza".

A la sivdad de Haifa yega el oleodukto ke viene de la sivdad de Eilat, en la beira yisraeliana de la Mar Koloráda, i en eya se topa una de las dos refinerias de petroleo ke egzisten en Israel (en Ashdod se topa la segunda). La refineria, ke fue aperturada enel anyo 1930, se topa en la sona endustriala al norte de la sivdad i serka del rio Kishon. Endemas es sede de dos universitás, la Universita de Haifa i el Technion (el Instituto Teknolojiko de Israel). Haifa es konosida komo la kapitala endustriala i de los lavorantes de Israel; afilu egziste una frasa famoza: "Haifa lavora, Yerushalayim melda i Tel Aviv goza".[1]

Haifa es una emportante sivdad desde el punto de vista relijiozo; en eya se ankontran katro relijiones: la kristyana, la drusa, la djudia) i el Baha'izmo; la sede mundiala de esta relijion se topa en esta sivdad.

En la sivdad endemas se topa la Meará de Eliyahu Anavi.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

El oriken del nombre "Haifa" no es klaro, porke no seba kuando fue fondada i tampoko ni por kien la fondo, es difísil meldar la su etimolojia. El istoriador Alex Carmel, dize ke puede provenid de la raíz del vierbo ebreo (en ivrit) ("Hafa", kubrir, protejer, ocultar), en el sentido de ke Haifa se topa detrás del Monte Carmelo.[2] Otro posible origen es la asociación de la grandiosa palabra hebrea (en ivrit) ("Hof", playa), o (en ivrit) ("Hof Yafe") que significa plaj ermoza .[3]

Las maáles de Haifa[trocar | trocar el manadero]

Haifa desde Har Karmiel

Haifa esta dezvelopada en niveles, desde las maáles bashas a la beira de la mar verso las maáles altas ke se topan enel Karmel. La maále mas antika de la sivdad es Haifa, el sentro de la sivdad vieja, serka del porto; endjunto a Wadi Nisnas es el sentro de la komunita araba de la sivdad oy endiya. Enel syéklo XIX, basho el kontrolo del Imperio Otomano, fue fraguada la Kolonia Almana, la kuala fue el primér modelo de planifikasiyon en la sivdad. Alkunas de las fráguas de la maále fueron restoradas i oy endiya, la máale esta yena de kazas de kavé, restorantes i pubs[4].

Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

Haifa tiene munchas sivdades kon las kualas tiene akódros de ermanamyénto por todo el mundo:

Famozos nasidos en Haifa[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Tel Aviv: "Haifa works, Jerusalem prays, and Tel Aviv plays". Djurnal Daily Telegraph, Londra. 14-11-2000
  2. Xablón:Cita libro (en Inglés)
  3. Xablón:Cita libro
  4. Haifa General Info(en lingua inglesa)

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Haifa