Marrakesh

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Marrakesh (nombre orijinal en bereber Tamurt n Akkuc, Tyérra del Dio; en arabo, مراكش, Marrākuš, pronunsiado komunmente Mrrākeš; en espanyol antiko: Marruekos, eskrito en grafia fransesa Marraquech), konosida komo La sivdad kolorada o Al-Hamra es una sivdad kon una povlasion de 1.036.500 abitantes (enel anyo 2006) en Marroko del Sud, serka del pyé de las Montanyas Atlas.

Orijen del su nombre[trocar | trocar el manadero]

El orijen posible del su nombre puede vinir de las paraulas en Tamazight mur (n) akush, lo ke iva signifikar La tyerra del Dio. (La raiz "mur" es endagora sólo uzada en los idiomas bereberes en la forma femenina "tamurt"). La misma paraula "mur/mawr" aparese en el paez Mauritania, ma esta interpretasyon no iva ser provada asta oy endia. La sivdad es la kapital de la rejion Marrakech-Tensift-El Haouz i tyene el merkado tradisional (souk) mas grande de Marroko i ulay del mundo todo, endemas de la plasa mas yena i movida de Afrika, Djemaa el Fna.[1]

Esnogas en Marrakesh[trocar | trocar el manadero]

La Esnoga de Marrakesh

La Esnoga Elazama Rehov Talmud Torah, aperturada enel anyo 1492 en la sivdad, es una de las esnogas mas antikas de Afrika en kontinuo uzo, dempues de la Esnoga El Ghriba, en la adá de Djerba, en Tunesia. La esnoga esta ubikada en la Mellah, o la máale djudia de la sivdad. En la esnoga biven alkunos djudios de la tresera edad ke no tyenen donde bivir. Tambien en la mellah esta el Betahayim Miâara.

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Marrakesh

Referensias[trocar | trocar el manadero]


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.