Monte Hermon

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Monte Hermon

El Monte Hermon (en arabo Jebel el Shaikh, en ivrit הר חרמון, Har Hermon) es una montanya ke esta ubiikada en los montes del Antilibanon, en la frontiera sirio-libanesa-yisraeli. Es la montanya má alta de Yisrael, ubikada al Nord de la Meseta del Golan i alkansa 2.814 metros de altesa. La montanya permanese enkobyerta de neve en la su kumbre todu el anyo. El Monte Hermon es una atraksiyon turistika emportante de Yisrael, sobre todo para los amantes del espor de envierno, ofresiendo pistas para los skiadores entre los meses de Jenero i Marso, en una rejion del mundo donde la neve no es muy komun. Esta konformada por una larga kadena de kolinas, kulminando con tres altas cumbres, siendo la má alta de las tres kumbres la ke se situa a una altesa de 2.814 m sobre el nivel del mar, ke es el punto má alto de esta kordilyera y la dosen de la kosta de la Mar Mediterraneo, tras del monte libanes Qornat es-Sawda [1] kon 3.088 m.

El Monte Hermon es konosido en arabo komo Jebel el Sheikh (Djabal el Shaih) o Montanya del Jerarka, se le yama tambien komo Montanya del Ansyano i Montanya Ennevada, por varias rasones: Montanya blanka, déke kaji siempre esta enkobierta de neve i Montanya del Ansyano [2], en honor a un gran santo drusos, el Shaih Mohammad bin Hlal, conocido como Shaih Fadel, santo druso, intelektual i poeta, ke nasio enel anyo 1579; anke otros eskritores dizen ke el su nasimyento iva ser enel anyo 1577, en la aldea de ash-Sha'tra, ubikada enel lado libanes del Monte Hermon, al sud de los Montes Antilibanon, en la rejion de Hasbaiyah–Rashaiyah i murio el 7 de Diziembre de 1640 en la aldea de Ain 'Ata, muy serka de la kaverna donde vivio, a la edad de 63 anyos.

El Monte Hermon es konosido por la su empresyonante beleza, ke a sido fuente de enspirasyon de munshos poetas arabos i djudios. Es el nasimyento de las fuentes de varios rios, entre eyos el rio Yarden. En las sus laderas se ankontran restos de antikos templos, uno de eyos probablemente dedikado a la deidad semitika de Baal (dio fenisio i asiryo) i endemas varios ke tienen enskripsyones en gréko, posiblemente iglejas.


Referensias[trocar | trocar el manadero]


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.