Morbihan

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
     
Morbihan (56)
Localisation du Morbihan en France
Rejion franses Bretanya
Prefectura Vannes
Otras-prefecturas Lorient
Pontivy
Poblasion total 643 873 hab.
(1999)
Densita 94 hab./km²
Superficie 6 823 km²
Arrondissements 3
Cantons 42
Intercomunalidades 21
Ayuntamiento 261
Presidente de consejo general Joseph-François Kerguéris

Morbihan (56) (en breton Ar Mor-Bihan) es un departamento franses situado en la rejion de Bretanya. Recibe su nombre del golfo de Morbihan, que en breton signifika «mar pequenyo», de Mor, el mar, i bihan, pequenyo. La prefektura (kapital) es Vannes (en breton Gwened).


Demografia[trocar | trocar el manadero]

La rejion fue poblada da Veneti enel Etad del hierro. los Veneti fueron un sepo etniko de]]indoeuropei [[ke yegaba de Anatolia. En la migrasion kapa Norte-Oeste poblaron la pianura padana i despues, pasaron les Alpes i yegaron fin Bretanya. esta migrasion no es konfirmada pero varios pueblos tiengon una epoka proto-istorika kon lo mismo nombre de Veneti en Galia, en Italia, en Alemania (Los Wendi, agora entro los slavos i yamadi Sorabi) no es muncho klaro. Sin enbargo esti tres pueblos fueron de kultura diferentes (uno seltiko, uno italiko i uno alemaniko) i ke viveron todos serka del mar, se piensa ke un pueblo de mar podia emponer la suya dominasion sobre los otros pueblos, asi tenendo un mismo idioma. Los Galio Venetos tenia todo el negosio fin las islas britanikas i dominaban la]]konfederasion armorikana[[. La Aremorika (el pais) en fruente al mare se estendeba da el empieso de la Loira a kueya de la Senna. La fuersa veneta fueron un problema por la konquista de la Galia par Julio Kezare, ke luego las numerosas perdidas dobia ponerse kon Namneti (Nantes/Naoned) i Picti (Poitiers) por la kostrusion de barkos por konquistar los Veneti. Enel 56 AC finalmente, destruyo la fuerza marinara de los venetos i vendio komo esklavos los otros en Roma.


jeografiya[trocar | trocar el manadero]

Limita con los departamentos de Finisterre al oeste, Côtes d'Armor al norte, e Ille y Vilaine i Loira Atlantiko al este. En el sur está banyado por el Oseano Atlantiko.

Las mayores sivdades son Vannes/Gwened, Lorient/An Oriant, Pontivy/Pondi, Auray, Hennebont i Ploërmel

Las kostas son muy rekortadas, kon estuarios invadidos por el mar (rías) i numerosas izlas, komo las de Houat, Hoëdic, Belle-Île, Île de Groix i toda una multitud enel interior del golfo de Morbihan.

Mapa


El dipartemento fue kreado despues de la Revolusione franses, el 4 de marso 1790, grazias a la ley del 22 dicembre 1789 . enel dipartemento es muy difusa tambien el idioma breton, ke se puede aprender en la eskuela bilenguas de la rejon

Voci korrelate[trocar | trocar el manadero]