Nagorno Karabah

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

La rejion de Nagorno-Karabah

Nagorno-Karabah o Alto Karabah[1] (en azeri: Dağlıq Qarabağ; en lingua armenia: Լեռնային Ղարաբաղ Lernain Garabah; en lingua rusa: Нагорный Карабах, Nagórni Karabáh) es una rejión konfliktiva de Transkavkazia, ke aze parte de jure de Azerbaidjan, ma de facto se ankontra basho el kontrolo de la Repuvlika de Nagorno-Karabah.[2]

Gerra entre Azerbaidjan i Armenia[trocar | trocar el manadero]

El 10 de Disiembre de 1991, dempues de un referendum ke no akseptó la komunita azeri de la rejion, los armenios de Nagorno-Karabah dechidieron kriar un payis independiente. El govierno de Rusia propozó muchiguar la otonomiya de la rejión, ma esto no fue akseptado por dinguna de las dos komunitas i se dezvelopó una gerra entre el govierno de Azerbaidjan i los independentistos de Nagorno-Karabah, loskualos tenían la ayuda de Armenia.[3] Ala fin del anyo 1993, ya la gerra tenía amortadas unas 20.000 personas i unos 800.000 refujiados azeris en otras rejiones del payis.

Enel anyo 1994, se akodró deshar de gerreyar. Desde este momento, la mayor parte de Nagorno-Karabah, ansina komo otras rejiones vizinas de Azerbaidjan (en total el 14% del payis) estan basho kontrolo de Armenia endjuntamente kon las huérsas armadas de la Repuvlika de Nagorno-Karabah. Desde esta anyada, representantes de los goviernos de los dos payises tentan azer la paz, kon el ayudo del Grupo de Minsk de la OCDE.

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Nagorno Karabaj, enel diksionario de la Real Akademia de la Lingua Kastilyana.
  2. CIA official site (en lingua inglesa)
  3. PLAYING THE "COMMUNAL CARD": Communal Violence and Human Rights. Human Rights Watch

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Nagorno Karabah.