Sderot

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Sderot
שְׂדֵרוֹת
سديروت

Bandyera de Sderot שְׂדֵרוֹת سديروت Escudo de Sderot שְׂדֵרוֹת سديروت
Paiz  Israel
Pozision 31°31' N 34°35′ E
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 19.800 mor. (2006)
• Densidad 3.960 ab./km²
Jentilisio n/d
Alkalde Eli Moyal
Pajina web n/d


Sderot (en ivrit:שְׂדֵרוֹת , en arabo: سديروت ) es una sivdad en la rejion del Negev Oksidental de Yisrael. Al final dela anyada 2006 la sivdad iva tener una povlasion de 19.800 abitantes. La sivdad a sido un blanko frekuente de atakos de koetes Kassam lansados desde la franja de Aza.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

Los priméros abitantes de Sderot ivan arrivar enla anyada 1951, a lo ke entonses iva ser konosido komo el kampo de transito de Gevim-Dorot. Munshos de estos abitantes del kampo eran arifujiados Kurdos i Parsim ke ivan bivir en tyendas de kampanya i kazas de madera i metal asta ke finalmente se ivan komensar a fraguar enel anyo 1954, en el ke Sderot se iva konvertir en el mas oryental de los pueblos de dezvelopamiento en el Negev del Nord. En el senso del anyo 1961, el posentaje de olim de Afrika del Nord, en la su mayor parte de Marroko, iva ser de 87%, i el 11% arestante iva ser de olim del Kurdistan. Durante los anyos 50, la sivdad iva kontinuar absorvyendo munshos mas olim, en este kazo de Marroko i Rumania, i iva ser deklarada un konsejo lokal enel anyo 1958.

Sderot iva sigir absorvyendo una grande povlasion de olim durante la aliya de la Union Sovyetika en las anyadas 90, i la su povlasion se iva duplikar en esta dekada. Enla anyada 1996 Sderot iva ser deklarada una sivdad.

Sivdad basho atako[trocar | trocar el manadero]

Sderot esta ubikada a un kilometro de la Banda de Aza i del puevlo de Beit Hanoun. Desde el empiese de la Dosen Intifada en Októbre dela anyada 2000, la sivdad a sufrido munsha hazina por los koetes Kassams lansados por la Hamas i por el Djihad Islamiko. Anke los koetes son feshos en kaza sin teknolojiya i por este, kon poka presisyon, an provokado mortes i hazinas, ansina komo destruksiyon emportante a kazas i fabrikas, empakto sikolojikoi emigrasyon de la sivdad. El govyerno israeli a enstalado un sistema de alerta "zeva adom" (kolor kolorado) para alertar a los sivdadanos kuando un Kassam a sido lansado desde Aza, afilu la su efektividad a sido puesta en kuestion. Miles de Kassams ivan ser lansados desde el desligamyento de Yisrael de la Banda de Aza en Septyembre dela anyada 2005.

Un rifujio anti Kassams en Sderot

En Mayo dela anyada 2007, un aumento grande en el numero de Kassams ke atakan Sderot iva provokar la evakuasion de miles de residentes de la sivdad. Para el 23 de Novyembre dela anyada 2007, 6311 Kassams ivan kaer en la sivdad desde el komiense de los atakos de Hamas i la Djihad Islamika . El jornal israeli Yediot Ahronot iva reportar ke para el enverano dela anyada 2007, unos 3000 residentes de la sivdad, en la su mayoria de klase alta i midia, ivan dejar para otras areas mas alejadas del alkanse de los Kassams. Arkadi Gadyamak resientemente a lansado programas de ayuda para los residentes ke no pueden deijar la sivdad.

El dia 12 de Diziembre dela anyada 2007, en un dia ke mas de 20 Kassams ivan kaer en Sderot, inkluso uno direktamente en una de las kalejas prinsipales de la sivdad, Eli Moyal, el alkalde i persona muy konosida en los medios de komunikasyon israelis, anunsio la su renunsia a su kargo komo alkalde, debido a las fayas del governo para detener los atakos de Kassams. "Afilu este servira parakeel governo empiese una operasyon para salvar las bidas de los abitantes de Sderot. No puedo sigir tomando las desisyones, i elgoverno no puede siguir eshando toda la kulpa a mi", deklaro el sinyor Moyal. Pokos dias dempues, el iva ser persuadido de retraktarte dela su renunsia.

La Povlasion[trocar | trocar el manadero]

Asigun el Buro Sentral de Estadistikas de Israel, enla anyada 2001, el 99.8% de la povlasion de la sivdad iva ser djudia i otros grupos etnikos, sin un numero emportante de povlasyon araba. Un chiko numero de arabos palestinianos de la Banda de Aza ivan ser ubikados en Sderot dempues de kolavorar kon el Shin Bet enla anyada 1997.

Edukasyon[trocar | trocar el manadero]

Egzisten 14 eskolas i 3.578 estudiantes en la sivdad, ke estan distribuyidos entre 11 eskolas primarias kon 2099 estudyantes, i sesh eskolas sekundarias kon 1.479 estudyantes. El 56.5% de los estudyantes de sekundaria ivan resivir un sertifikado de matrikulasyon enel anyo 2001.

Selebrasyon[trocar | trocar el manadero]

Komo simbolo de solidaridad, El Al iva nombrar uno de los sus priméros Boeing 777 "Sderot"; el otro iva ser yamado "Kiryat Shmona", en arrikodro de la sivdad del Nord de Yisrael atakada por los Katyushas lansados desde Lebanon por Hizballah.

Residentes de la sivdad konosidos[trocar | trocar el manadero]

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]