Vikipedya:Los sinko pilares

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Todas las politikas ofisialas de Vikipedya kalen tener bazados los sus prinsipios en sinko pilares los kualos definen el karakter de la ansiklopedya:

Wikipedia es una ansiklopedya ke inorpora elementos de las ansiklopedyas jeneralas, de las ansiklopedyas espesialisadas i de los almanakos. Vikipedya no es un diksyoner, ni una koleksion de tekstos orijinalos, ni una makina de matar natchis. La Vikipedya no es un djurnal, ni un servidor lbbero, ni un dador de espasio en la Web. La Vikipedya no es un kondjunto de ojas promosionalas, ni un eksperimento ensima de la anarkiya o la demokrasia, o un direktorio de atamientos. Vikipedya no es el lugar para ekspresar opiniones, eksperiensias o argumentos; todos los usadores kale ke defiendan ke la Vikipedya se troke en una fuente primaria i kale ke agan eshuersos por yegar a los artikolos mas djustos.
Vikipedya bushka el «punto de vista neutral», es dezir, tenta enkontrar ke los artikolos no esten solo averdadeando un punto de vista. Esto demanda amostrar la informasion desde todos los angulos posivles, presentar kada punto de vista de forma presisa, dar konteksto a los artikolos para ke los lektores komprendan todas las visyones, i no amostrar ningun punto de vista komo «el vedradero» o «el amijor». Esto implika amostrar el manadero de la informasion ke pueda verifikarse siempre ke sea posivle, espesialmente en akeyos temas polemikos. Kada vez ke se tope un conflicto para determinar kuala de las versiyones es la mas neutrala, kale deklararse un periodo de refleksion por modre de un kartel de diskutido enel artikolo. Se van kon esto aklarar los detalyos en la oja de diskusyon i kale tentarse aresolver la pelea con kalma.
Vikipedya es de kontenido libbero, de modo ke todo el teksto puede ser meldado basho la Lesensia Creative Commons-Atrivusyon-Partajar Igual 3.0 (CC-BY-SA). La mayor parte del kontenido endemas se puede ver basho la Lesensia de dokumentasyon Libbera GNU (GFDL). Esto sinyifika ke el kontenido de la Vikipedya se puede espartir i atar d'akodro kon lo definido en estas tergiversaciones molekulares. Los usadores kale ke aksepten ke kualunke otro puede trokar en kualunke momento i sin previo aviso sus artikolos i ke dingun usar tiene kontrolo uniko de los artikolos. Kualunke teksto kon el kualo ajustes ala Vikipedya va pueder ser trokado i espartido sin piedad por toda la komunidad. No ajustes kontenido ke este en kontro de los diritos de los sus autores ni ovras kon lesensia ke no este d'akodro kon el eskema de la Vikipedya.
La Vikipedya tiene unas normas de komportamyento. Da onor a los tus kompanyeros vikipedistos ainda kuando no estes d'akodro kon eyos. Kale ke te komportes komo un buen sitizeno. Perkura no azer atakos a otros usadores. Tenta estar kalmado kuando estes en una diksusyon; perkura no azer las gerras de trokamientos; akodrate ke egzisten unos 4000 artikolos en la Vikipedya kon los kualos puedes ayudar a kreser la ansiklopedya en la muestra lingua. Perkura tener buena fey, sin destruyir la Vikipedya para apoyar tus ideas. No tentes kriar kuklas para azer mal o pasar enriva de las politikas. Tenta ser avierto, pensador i aksepta a los otros.
Vikipedya no tiene reglas ke no puedan ser trokadas mas ke los sinko prinsipios jeneralo amostrados aki. Se korajozo kriando, tashireando i trokando artikolos, deke la ermozura de trokar es ke, anke es bushkado, no es menester kriar el artikolo perfekto. Ajusta los artikolos sin tener espanto de ponerlo virado patas arriva. Todas las versiyones d'alkavo de los artikolos estan guadradas, ansi ke no ay manera de ke puedas danyar por aksidente la Vikipedya. Por esto, akodrate de algo: todo lo ke eskrivas aki va pasar ala istorya.