Vino de Azerbaidjan

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Pinot noir a sido uzado en Azerbaidjan para azed vino.

El vino de Azerbaidjan es un bevida alkolika produzida por fermento de uva o vagos de los vinyedos en el payis de Azerbaidjan. El vino se aze en varias rejiones de Azerbaidjan. Denantes del governo komunisto del sieklo XX, Azerbaidjan tenyia una puededora industria vitiviníkola ke se remontava al sigundo milenio denantes de Kristo. La lunga istoria de produksion de vino de Azerbaidjan fue redishkubierta en ekskavasiones arkeolójikas de un afinkamiento en Kültəpə, Qarabağlar i Galajig, ande los arkeólogos deskubrieron la fermentasión i abodrumiento de piedra ke inkluyía lishos i semilyas de uva ke datan del sigundo milenio denantes de Kristo. Los antikos gregos eran muy konsientes de la produksión de vino en el área por al menos el sieklo sépteno denantes de Kristo asigun Herodoto. Más tadre, Strabo komentaria en el sieklo I aK. asirka de un vino azerbaidjano konosido komo Albania. Los istoriadores i jeógrafos árabos, ensima todo Abu'l-Fida, Al-Masudi, Ibn Hawqal i Al-Muqaddasi, deskribieron la ekstensa vitikultura en torno a Ganja i Barda ke estava tenyiendo lugar dempués de la konkista islamika de la zona.

Desde la kayida del komunismo i la restaurasión de la independensia azerbaidjana, se azen intentos de revivir i renuevar la industria vitivinikola azerbaidjana en ridoma. Oy los vinyedos se topan en las sayas de las montanyas del Kaukaso i las tierras bashas de Kur-Araz sirka del rio Kura. En el sieklo XXI, Ganja, Nagorno-Karabakh i Nakhchivan han surjido komo sentros de produksión de vino en la rejión. Entre las variedades de uva uzadas para produzir vino azerbaiyano se inkluyen Pinot Noir, Rkatsiteli, Pinot Blanc, Aligote, Matrassa, Magaracha Podarok, Magaracha Pervenets, Ranni Magaracha, Doina, Viorica i Kishmish Moldavski. Las variedades lokalas de uva autóktonas de Azerbaidjan inkluyen White Shani, Derbendi, Nail, Bayanshire, Gamashara, Ganja Pink, Bendi, Madrasa, Black Shani, Arna-Grna, Zeynabi, Misgali, Khindogni, Agdam Kechiemdzhei, Tebrizi i Marandi.

Referensias[trocar | trocar el manadero]


Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Vino de Azerbaidjan


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.