Yisrael Beiteinu

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Yisrael Beiteinu
Lider {{{lider}}}
Portaboz {{{portavoz}}}
Fondasyon 1999
Sede Yerushalayim
Ideolojiya politika Neokonservatismo
Afiliasyon internasionala Sin alineasyon internasional
Sitio web beytenu.org.il

Yisrael Beiteinu, (en ivrit: ישראל ביתנו, ’’Israel muestra kaza’’), es un partito politiko zionista i konservador de Israel. Los sus votantes son prinsipalmente olim nasidos en la antika URSS. El fondador i aktual lider del partito es Avigdor Lieberman.

Yisrael Beiteinu fue fondado enel anyo 1999 por Lieberman, nasido en Moldavia i residente en Yisrael desde 1978. Lieberman iva ser militante del Likud, ma lo abandono kuando, asigun el mismo, Benjamin Netanyahu iva aser munchas konsesiones a los palestinos. En las sus primeras eleksiyones enel mismo anyo de la fondasion, Yisrael Beiteinu iva ganar katro diputados en la Knesset. En las Eleksiones Lejislativas de Israel del anyo 2006, el partito iva obtener doze eskanyos, trokandose en la katra huérsa política del paez, tras de Kadima i Avoda, empatando kon el partito ultra relijioso Shas i por delántre del Likud. En Oktobre del anyo 2006 el partito iva firmar un akódro de koalisiyón kon el Primér Ministro de Yisrael Ehud Olmert. Asigun los termos del akódro, Lieberman iva servir komo Ministro de Asuntos Estratejikos. Poko tiempo dempues, iva abandonar el goberno i unirse a la oposisyón.

Entre las propuestas del partito se destaka la de transferir a la poblasion Araba-yisraeli a Sisdjordania, dentre de un interkambio de tyerras i poblasion kon la Autoridad Palestina, para ansina evitar una futura mayoria araba en el Estado djudío a kauza del yamado perikolo demografiko (la poblasion araba tyene una mayor tasa de natalidad kon respekto a la povlasion djudia). Endemás propone un sistema presidensialista, la promosiyón de una ekonomiya liberala i la posibilidad de ke egzista matrimonio sivil. Para las eleksiones de Fevrero de 2009, el partito iva ganar 15 asientos en la Knesset, trokándose en el treser partito má grande del paez i praktikamente el ke iva desidir kualo de los dos partitos kon mas asientos iva konformar el governo.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]