Mueva Espanya

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

La Mueva Espanya.

Mueva Espanya fue un virreynato ke pertenesio al Reyno de Espanya, la suya kapitala fue la Sivdad de Meksiko, nasio dempues de la fin del imperio azteko. Fue un territoryo dela Amerka Septemtrionala ke duro del sieklo XV al sieklo XIX, la tierra fue lo ke oy endia es el Meksiko, la Amerika Sentrala, una grande parte delos Estados Unidos, de las Antilyas i de Venezuela; i endemas las izlas Filipinas fueron inkluyidas.

Dentro delos territorios se topan las Kapitania de Yukatan i la Kapitania Djenerala de Guatemala.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

La konkishta del Meksiko[trocar | trocar el manadero]

Basho la konkista del reyno nazari de Granada en 1492, Fernando II de Aragon i Izabela I de Kastiya, ya espozados, finansiaron la ekspedisión de Kristof Kolomb, kien arribó el 12 de Ochobre a la izla Guanahani, a la ke yamo como «San Salvador». Kristof Kolomb kreyo kumplir kon la su ansiada meta de yegar a las Indias de las espesias navegando por la mar. Los espanyoles kontinuaron eksplorando el Muevo Mundo, i en 1517, Francisco Hernández de Kordova yegó a la beira de Yukatan. Dempues de dos enfrentamientos kon los mayas, Hernández de Córdoba fue erido i murio al su retorno a Kuba.

La fondasion[trocar | trocar el manadero]

El termino "Mueva Espanya" fue akunyado por el propio Hernando Cortés, quien porpuso al emperador Carlos V en su karta de relasión de 1520 yamar a toda aqueya tierra "la mueva Espanya del mar Océano", por su similitud con Espanya en su fertilidad, tamanyo i klima.[1]

Tras las aksiones militares, sometida mediante las armas, la kapitala meksikana i en marcha el resto del sentro de Meksiko, Hernándo Cortés ordeno la demolisión de Meksiko-Tenochtitlan i la fragua de la mueva kapitala en sus restos, disponiendo al alarife Alonso de Estrada el trazado al estilo espanyol. Los espanyoles isieron de la Sivdad de Meksiko la kapital de una fragua ke denominaron Mueva Espanya, komprendiendo dentro de eya a todos los sinyoríos aliados o sometidos por las huestes de Cortés. La primera sosiedad muevoispana se fraguado en torno al sírkolo superior de kapitanes de la ekpedisión, kon Hernándo Cortés komo capitán general de los territorios resién konkistados, kienes organizaron más ekspedisiones para kontrolar territorios. El sistema ekonomiko oksidentalofue implantándose gradualmente, inkluyendo aktividades agríkolas, komerciales i finansieras, si bien munchas estrukturas indíjenas kontinuaron práktikamente intatas komo la movilidad de las merkadurias, las estruckturas de tributasión i algunos puederes lokalos.[2]

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Xablón:Cita libro
  2. Xablón:Cita libro

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]


Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.