Rakí

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Rakı (o Rakí) es un likor turkano echo kon ainito[1]. En turkano, raki se eskrive komo "Rakı", pero en otros payises se le konose komo (raki). Es paresido a varias bebivas alkólicas ke se pueden ankontrar en los payises de la beira de la Mar Mediterraneo i las rejiones de los Balkanes komo: pastis, sambuka, arak, ouzo, tsikoudia i tsipouro. El rakí se apareja por lo jeneral kon sumo de frutas, espesialmente el de igos.

Karakterístikas[trocar | trocar el manadero]

En la kuzina de la Turkiya, esta bevida es konsiderada el likor nasyonal endjunto al meze; jeneralmente se toma misturado kon una parte iguala de agua. Kuando se adjusta el agua, la meskla se troka en blanka, razon por la kuala se le yama tambien Aslan Sütü, ke signifika en turkano la "leche del lyon"[2].

Endemás del rakı ke se meskla kon agua en la su propia kupa, se toma rakı kon alkuna bebida en otra kupa. Para el bevedor okasional del rakı, una kupa de agua friya es amijor. Para el kualo ke dezeya tomar rakı kon un plato de kebab, una kupa de salgam está konsiderada komo una amijor kompanyia ke la leche del lyon.

Istorya[trocar | trocar el manadero]

En el Emperio Ottomano, asta el Syéklo XIX, los meyhanes (restorantes tradisionales turkanos) dirijidos por turkanos i albanezos [3] se dedikaban prinsipalmente a servir vino, endjunto kon Meze, deke a las restriksiyones relijiosas empuestas por alkunos sultanes. Anke munchos musulmanos ivan a los meyhanes, las avtoridades de la sharia a veses, emponían aksiones penalas. Durante la époka Tanzimat (1839-1876), la asistensia a los meyhane entre los musulmanos kresió muncho, y el rakı se konvirtió en un favorito entre los asistentes a los meyhane. A fines de syéklo, el rakı tomó la su forma estándar aktuala i el su konsumo se izo má grande ke el vino.

Antonses, el rakı era produsido por la distilasiyon del shibre de las uvas ke se tinía kuano se azía vino. Ma kuando la kantidad de shibre no abastava, las bevidas alkólikas importadas de Evropa se fueron agregando. Si al aparejar el rakí no se agregó ainíto, antonses iva tomar el nombre de Duz Rakı (Raki), mientes ke el Rakı aparejado kon sharope de goma fue yamado Sakiz Rakısı (Raki de goma) o "Mastika", espesialmente si se iva produsir en la adá de Bozcaada.

Al akabar el Emperio Ottomano i la kriasiyon de la modérna Repúvlika de Turkiya, el Rakı de uva empiesó a ser destilado por la entreprisa estatal de monopolio de los alkoles Tekel (literalmente signifika "una sola mano" o "Monopolio"), kon la priméra fábrica aperturada enel anyo 1944 en Izmir. Con el aumento de la produksiyon de asukar de kuchundúrya, Tekel también empiesó a destilar el alkól de melaza, i una mueva marka de rakı hecho a baza de asukar-alkol de kuchundúrya se apresentó basho el nombre de "Yeni Rakı" (literalmente, "Muevo Rakı"). La melaza dio a este rakı muevo un savor amargo diferente i ayudó a aumentar la popularidá de la bevida.

Oy endiya, kon la kompetensia de las entreprisas privadas i la privatizasiyon de Tekel enel anyo 2004, varias muevas markas i tipos de Rakı han aparesido, kada una kon la su propia i distinta komposisiyon i sistem de produksiyon, afilú las kualidás jeneralas de la bevida sigen sin trokos. Estos inkluyen a Efe Rakı, Cilingir Rakı, Mercan Rakı, Fasil Rakı, Burgaz Rakı, Ata Rakı i Anadolu Rakı. Sarı Zeybek Rakısı, otra marka resyente, es aedado en barrikas de rovle, ke le da un kolor durado distintivo.

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Bevidas Alkólikas Distiladas. Ministério de Agrikultura i Kampos de la Turkiya (en turkano)
  2. Turkish Raki (Arack). TurkeyTravelPlanner.com
  3. Inna Naroditskaya, Linda Phyllis Austern. Music of the Sirens, Indiana University Press, p.290