Tegucigalpa

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
(Redirijado de Tegusigalpa)
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Tegucigalpa
טיגוסיגאלפה
Bandyera de Tegucigalpa טיגוסיגאלפה Escudo de Tegucigalpa טיגוסיגאלפה
Dosya:Tegucigalpa Images Collage.jpg
Paiz  Honduras
• Departamento Francisco Morazán
Pozision 14°6′N 87°13′O
• Altura 990 m
Superfisia 201,5 km²
Povlasion 1.826.534 mor. (2010)
• Densidad 5.590,7 ab./km²
Jentilisio Tegusigalpenzo
Alkalde Ricardo Álvarez (PNH)
Pajina web http://www.lacapitaldehonduras.com


Tegucigalpa (en lingua djudeo-espanyola Tegusigalpa) es la sivdad kapitala de Honduras; el su nombre ofisial es "Tegucigalpa, Municipio del Distrito Central" en kastilyano i se topa en la rejion sentrala del payis; es una sivdad de un 800 mil de avitantes, la kuala konforma parte de un area metropolitana Kapitala de la Repuvlika. Aze tambien parte de la sivdad kapitala la sivdad de Comayagüela, la kuala se toma komo la misma kapitala. El río Grande o Choluteca partaja la sivdad de nord a sud i la divide en las dos sivdades. Se topa en la sivdad una chika pero emportante komunita djudia ke se topa los diyas de Shabat ansina komo los diyas emportantes en la relijion djudia en la kal de la sivdad,la kal Shevet Ajim.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

El antiko nombre del asentamiento ande se konstruyo la sivdad no es presiso, ma se diz ke proviene de la lingua nahuatl i se kreye ke es Tecutzincalpan, kon signifikado de Lugar sobre la kaza del sinyor. el meksikano Antonio Peñafiel, en su livro "Nomenclatura geográfica de México" (1897), define el biervo Tegucigalpa komo una deformasion de Tecutli-cal-pa, ande tecuhtli sinyifica sinyor en los palasios reales. Otra creyensia entre istoriadores meksicanos komo José Ignacio Dávila Garibi i Alfredo Barrera Vásquez, diz ke Tegucigalpa es del biervo nahua Tecuztlicallipan ke se troka komo lugar de residensia de los nobles, o posiblemente del vocablo Tecuhtzincalpan ke sinyifica lugar ensima la casa del señor o serro de los mazales.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

En los komienzos hue morada por un grupo de espanyoles que bushkavan vetas de plata en el lugar sirka de 1560, luego kon el muchiguamiento del kazal minero se le yamo kon el nombre de Real Villa de San Miguel de Tegucigalpa de Heredia el 29 de septiembre de 1578 sobre un antiko kazal indíjena egzistente. En akeya epoka el area vizina de Tegucigalpa era un sentro de aktividad minera ande se egztrayia plata i oro.

Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

La Sivdad de Tegucigalpa tiene munchas sivdades ermanas:

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]


Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Tegucigalpa


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.