Vaka

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Vaka

En el ganado bovino aktual se inkluyen las espesies B. taurus —toro—, B. indicus —sebú— i los sus krusos. Las embras de B. taurus se denominan vakas, i los machos toros.

Es un animal doméstiko, de la subfamiya Bovinae de la famiya Bovidae. Se kría a lo largo i ancho del planeta por la su karne, la su leche i la su piel. Tambien se emplea en los espektakulos taurinos.

Origen de la espesie[trocar | trocar el manadero]

Hay una gran kontroversia al respekto, pues los investigadores no se ponen kompletamente de akuerdo, de manera ke hay varias ipotesis ke lo eksplikan, ke se pueden resumir, de forma no muy ortodoksa, en dos:

  • El orijin del ganado bovino aktual, únikamente es el uro primitivo —B. primigenius—, ke da lugar posteriormente al B. t. brachyseros i este, a todas las rasas bovinas modérnas.
  • Varias poblasiones prehistórikas de uros, evolusionaron paralelamente dando lugar a dos espesies: B. t. primigenius i B. t. brachyseros —ulay, alkunas má— las kualas orijinaron todas las rasas bovinas aktuales.

Aptitudes[trocar | trocar el manadero]

Esta espesie está destinada jeneralmente a la produksiyon de karne i de leche, afilu sige tiniendo emportansia el su empiego komo animal de tiro en alkunos payises.

En partes de Amerika Latina, en Espanya, Portugal, Fransia i en los EE.UU, se uzan en determinados espektákolos komo la lidia, a menudo, groteskos.

Senso mondial[trocar | trocar el manadero]

Hay aproksimadamente 1250 milyones de reses bovinas en todo el mundo, de los kualos, 250 milyones son sebúes.

El kontinente kon mayor número de bovinos es Amerika, kon unos 450 milyones. Sigen Asya (kon 300 milyones), Evropa (270 milyones), Afrika (160 milyones) i Oseania (kon 50 milyones).

El paez kon mayor kabanya bovina es la India, la kuala kenta kon 190 milyones —Zebúes prinsipalmente—. Siguen los Estatos Unitos d'Amerika (130 milyones), Rusia (100 milyones) i Brasil (100 milyones). A kontinuasión se ubikan Kina, Pakistan, Arjentina, Ostralia, Meksiko, Etiopia i Fransia.


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.