Los Anjeles (Kalifornia)

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Los Anjeles
לוס אנג'לס
Los Angeles
Bandyera de Los Anjeles לוס אנג'לס Los Angeles Escudo de Los Anjeles לוס אנג'לס Los Angeles
Paiz  Estados Unidos
• Estado  Kalifornia
• Kondado Los Anjeles
Pozision 06°13′N 75°34′O
• Altura 1479 m
Superfisia 380,64 km²
Povlasion 18.828.837 mor. (2010)
• Densidad n/d
Jentilisio Anjelino /-a
Alkalde Eric Garcetti (PD)
Pajina web https://www.lacity.org/


Los Anjeles es una sivdad del Estado de Kalifornia i una de las grandes aglomerasiones umanas de los Estados Unidos. Tiene una povlasion de 18 828 837 avitantes, es una sivdad multikulturala i multidiversa. Atopada en el kondado de Los Anjeles, konta kon una superfisie de 1290,6 km², es una de sivdades mas ekstensas del paiz.

La sivdad fue fundada por kolonistas espanyoles en la beira del Oseano Pasifiko. Es una sivdad de negosios i de komersio, konta kon un porto de grandes dimensiones de koneksiones kon la Kuenka del Pasifiko onde arrivan los barkos de Asia, Oseania i del kontinente Amerikano.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

E nombre de la sivdad fue dado por los kolonistas espanyoles, la sivdad fue fundada el 4 de septiembre de 1781 por un grupo de 44 personas, kon el nombre de El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de Porciúncula.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

La beira de Los Anjeles estuvo morada durante sieklos por los tongva (también yamados gabrieleños), los chumash i otros puevlos amerindios ainda mas antikos; tal vez durante milenios. Los primeros evropeos yegaron al área en 1542, liderados por Juan Rodríguez Cabrillo, un eksplorador de orijen espanyol ke reklamó el área como sivdad de Dyos en nombre de la Korona de Kastiya, ma kontinuó su viaje sin asentarse en el lugar.[1] El área de Los Anjeles, al ikual ke todo el estado de Kalifornia, fue inkluyida a mediados del sieklo XVI en el Virreynato de Mueva Espanya. El 2 de agosto de 1769, Gaspar de Portolá i el misionero fransizcano Juan Crespi yegaron al lugar ande aktualmente se encuentra la sivdad. Crespi dio nota de que el sitio presentaba un gran potencial como lugar de asentamiento.[2][3]

Jeografia[trocar | trocar el manadero]

La Sivdad de Los Anjeles.

La Sivdad de Los Anjeles esta afinkada al nord del Vale del San Fernando, en el nivel de la mar; el punto mas alto es el Monte Lukens. Al nord topa Serralada de San Gabriel, al sud es el Oseano Pasifko, aleste esta la Serralada de Malibu. La sivdad konta kon un klima mediterraneo.

Ekonomia[trocar | trocar el manadero]

Los Anjeles es uno de lso puertos mas emportantes del paiz.

Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

La sivdad de Ankara es ermanada kon las sigientes sivdades:

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Xablón:Cita libro
  2. «Father Crespi in Los Angeles» (en inglés). Archivado desde el original, el 29 de noviembre de 2015. Consultado el 19 de septiembre de 2007.
  3. http://www.laalmanac.com/history/hi01a.htm

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Los Anjeles (Kalifornia)